Events & News

All events at a glance

Veranstaltungen & News

Alle Termine im Überblick

With our IT events into the digital future

Follow us and be up to the minute

In times of increasingly complex IT systems, a continuous training of all employees is essential. Many of our customers have already understood: it is important to provide regular training to keep pace with the technological developments in the IT sector. Our portfolio within the scope of IT solutions also includes special IT training individually tailored to the needs of your employees. Here, we rely on long-term partnerships and renowned manufacturers.

Also benefit from the know-how of our experienced employees in our in-house seminar rooms at OAS AG. During the break, exchange experiences in interesting discussions about topical questions around IT developments whilst enjoying little culinary delights. To keep you up-to-date, OAS AG offers individual seminars, user training, workshops, and informative meetings.

With us, you will keep track in the digital age!

The events regularly offered by OAS, represent a fine cross section of topical questions. From the certificate seminar up to the workshop – the programme has got something for everyone who sets value on high-quality contents and perfect organisation.

Simon Clemens, Project Manager IT
cp energie GmbH

Future events

 

Datum / Uhrzeit:
Donnerstag, 09.02.23 - 10:00 - ca. 16:00 Uhr

Ort:
OAS AG, Caroline-Herschel-Straße 1, 28359 Bremen

Kosten:
kostenlos

Save the date!

Für die Teilnahme benötigen Sie einen PC mit Internetverbindung.

Sie haben jederzeit die Möglichkeit, den Referenten via Chat Fragen zu stellen. Die Fragen werden ja nach Dringlichkeit oder Themenbezug direkt, oder im Anschluss an die Veranstaltung in einer Q&A-Session beantwortet.

Ein gedrucktes Exemplar der Schulungsunterlagen wird Ihnen rechtzeitig zum Webinar zugesandt.

Datum / Uhrzeit:
Montag, 18.12.2023 - 10:00 Uhr bis 14:00 Uhr

Format:
WEBINAR

Kosten:
220.00 Euro zzgl. MwSt.

Stornierungsbedingungen:
Absage bis 7 Werktage vor der Veranstaltung: 50% der Teilnehmergebühr
Absage am Veranstaltungstag / bei Nichterscheinen: 100% der Teilnehmergebühr

Save the date!

Datum / Uhrzeit:
Dienstag, 19.12.2023 - 09:30 Uhr bis 14:00 Uhr

Ort:
OAS AG, Caroline-Herschel-Str. 1, 28359 Bremen - Raum 1.18

Kosten:
305.00 Euro zzgl. MwSt.

Stornierungsbedingungen:
Absage bis 7 Werktage vor der Veranstaltung: 50% der Teilnehmergebühr
Absage am Veranstaltungstag / bei Nichterscheinen: 100% der Teilnehmergebühr

Präsenzveranstaltungen werden nur durchgeführt, wenn die Corona-Bestimmungen im Bundesland Bremen dies zulassen und unter Einhaltung der dann geltenden Regelungen. Wir behalten uns vor, Präsenzveranstaltungen durch ein Webinar zu ersetzen.

Save the date!

Für die Teilnahme benötigen Sie einen PC mit Internetverbindung.

Sie haben jederzeit die Möglichkeit, den Referenten via Chat Fragen zu stellen. Die Fragen werden ja nach Dringlichkeit oder Themenbezug direkt, oder im Anschluss an die Veranstaltung in einer Q&A-Session beantwortet.

Ein gedrucktes Exemplar der Schulungsunterlagen wird Ihnen rechtzeitig zum Webinar zugesandt.

Datum / Uhrzeit:
Dienstag, 09.01.2024 - 10:00 Uhr bis 14:00 Uhr

Format:
WEBINAR

Kosten:
220.00 Euro zzgl. MwSt.

Stornierungsbedingungen:
Absage bis 7 Werktage vor der Veranstaltung: 50% der Teilnehmergebühr
Absage am Veranstaltungstag / bei Nichterscheinen: 100% der Teilnehmergebühr

Save the date!

Datum / Uhrzeit:
Mittwoch, 10.01.2024 - 09:30 Uhr bis 14:00 Uhr

Ort:
OAS AG, Caroline-Herschel-Str. 1, 28359 Bremen - Raum 1.18

Kosten:
305.00 Euro zzgl. MwSt.

Stornierungsbedingungen:
Absage bis 7 Werktage vor der Veranstaltung: 50% der Teilnehmergebühr
Absage am Veranstaltungstag / bei Nichterscheinen: 100% der Teilnehmergebühr

Präsenzveranstaltungen werden nur durchgeführt, wenn die Corona-Bestimmungen im Bundesland Bremen dies zulassen und unter Einhaltung der dann geltenden Regelungen. Wir behalten uns vor, Präsenzveranstaltungen durch ein Webinar zu ersetzen.

Trade shows

We are looking forward to receiving you at our stand.

28.03. − 30.03.202344-619
location_onNürnberg

European Coatings Show (ECS) 2023

Treffen Sie unser Team auf der ECS 2023 – dem Treffpunkt der Lack- und Farbenindustrie und entdecken Sie unsere innovativen Lösungen.

more chevron_right

Always be up-to-date

OAS intensifies cooperation with global paper and packaging manufacturer in the field of yard management

For a global paper and packaging manufacturer we deliver another OAS Yard Management System for the automated handling of plant traffic at another production site.
read morechevron_right

Efficient and integrated self-service solution for northern German recycling and waste disposal service provider

We are implementing an efficient and integrated self-service solution for weighing vehicles at its locations in Germany for a recycling and waste disposal service provider which, according to its own…
read morechevron_right

Document management system DMSmaxx implemented for internationally successful tree nursery

For one of the largest tree nurseries in Europe we established the document management system DMSmaxx for the digitalisation of business transactions.
read morechevron_right

OAS Press releases

List of current press releases of OAS AG

For press inquiries please contact:
Head of Marketing & Communications | Moritz Taske | Phone: 0421 / 22 06 - 217 / E-Mail: jczarnetzki@oas.de

  • Dr. Patrick Wendisch becomes new Chairman of the Supervisory Board of OAS AG
    Dr. Patrick Wendisch will be the new Chairman of the Supervisory Board of OAS AG. The Bremen-based insurance entrepreneur succeeds Detthold Aden, who is stepping down from the board as planned on 31…
    chevron_right
  • Trade fair preview IFAT Munich 2022
    From 30.05. - 03.06.2022 OAS AG will be presenting its forward-looking solutions for process digitalisation in the waste management and bulk solids industries at IFAT Munich.
    chevron_right
  • Martin Günthner leaves OAS AG
    Martin Günthner is leaving the management of OAS AG. The former board member for corporate strategy, new markets and communication will leave the company on 28 February 2022.
    chevron_right

Your contact to OAS AG

Are you interested in more information about OAS AG? Do you want to ask for a quotation? Do you have questions about one of our business segments? Or do you need support on your hardware, software, or infrastructure? Please do not hesitate to contact us. We will be pleased to help you!

Contact