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With our IT events into the digital future

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In times of increasingly complex IT systems, a continuous training of all employees is essential. Many of our customers have already understood: it is important to provide regular training to keep pace with the technological developments in the IT sector. Our portfolio within the scope of IT solutions also includes special IT training individually tailored to the needs of your employees. Here, we rely on long-term partnerships and renowned manufacturers.

Also benefit from the know-how of our experienced employees in our in-house seminar rooms at OAS AG. During the break, exchange experiences in interesting discussions about topical questions around IT developments whilst enjoying little culinary delights. To keep you up-to-date, OAS AG offers individual seminars, user training, workshops, and informative meetings.

With us, you will keep track in the digital age!

The events regularly offered by OAS, represent a fine cross section of topical questions. From the certificate seminar up to the workshop – the programme has got something for everyone who sets value on high-quality contents and perfect organisation.

Simon Clemens, Project Manager IT
cp energie GmbH

Future events

Der "Arbeitnehmer Plus" erleichtert und strukturiert die Stammdatenpflege durch beispielsweise eine übersichtlichere Darstellung, die mandantenübergreifende Suche, die Neuanlage mit Vorlagen sowie die Zusammenführung und Reduzierung der Register.

In unserem Webinar zeigen wir Ihnen, wie Sie den "Arbeitnehmer Plus" sinnvoll nutzen.

Für die Teilnahme benötigen Sie einen PC mit Internetverbindung.

Sie haben jederzeit die Möglichkeit, den Referenten via Chat Fragen zu stellen. Die Fragen werden je nach Dringlichkeit oder Themenbezug direkt oder im Anschluss an die Veranstaltung in einer Q&A-Session beantwortet.

Datum / Uhrzeit:
Donnerstag, 15.08.2024 - 10:00 Uhr bis 11:00 Uhr

Ort:
WEBINAR

Kosten:
109.00 Euro zzgl. MwSt.

Stornierungsbedingungen:
Absage bis 7 Werktage vor der Veranstaltung: 50% der Teilnehmergebühr
Absage am Veranstaltungstag: 100% der Teilnehmergebühr

 

Bitte beachten Sie, dass für die Anmeldung/Registrierung eine persönliche E-Mail-Adresse benötigt wird.

REGISTRIEREN

Die Teilnehmerzahl dieser Veranstaltung ist auf 35 Teilnehmer begrenzt. Bitte melden Sie sich und jeden weiteren Teilnehmer einzeln an.

Zur Anmeldung: https://www.bvl.de/veranstaltungen/regionalgruppen/detailseite?event=3604

Der "Arbeitnehmer Plus" erleichtert und strukturiert die Stammdatenpflege durch beispielsweise eine übersichtlichere Darstellung, die mandantenübergreifende Suche, die Neuanlage mit Vorlagen sowie die Zusammenführung und Reduzierung der Register.

In unserem Webinar zeigen wir Ihnen, wie Sie den "Arbeitnehmer Plus" sinnvoll nutzen.

Für die Teilnahme benötigen Sie einen PC mit Internetverbindung.

Sie haben jederzeit die Möglichkeit, den Referenten via Chat Fragen zu stellen. Die Fragen werden je nach Dringlichkeit oder Themenbezug direkt oder im Anschluss an die Veranstaltung in einer Q&A-Session beantwortet.

Datum / Uhrzeit:
Mittwoch, 18.09.2024 - 10:00 Uhr bis 11:00 Uhr

Ort:
WEBINAR

Kosten:
109.00 Euro zzgl. MwSt.

Stornierungsbedingungen:
Absage bis 7 Werktage vor der Veranstaltung: 50% der Teilnehmergebühr
Absage am Veranstaltungstag: 100% der Teilnehmergebühr

 

Bitte beachten Sie, dass für die Anmeldung/Registrierung eine persönliche E-Mail-Adresse benötigt wird.

REGISTRIEREN

Save the date!

Für die Teilnahme benötigen Sie einen PC mit Internetverbindung.

Sie haben jederzeit die Möglichkeit, den Referenten via Chat Fragen zu stellen. Die Fragen werden ja nach Dringlichkeit oder Themenbezug direkt, oder im Anschluss an die Veranstaltung in einer Q&A-Session beantwortet.

Ein gedrucktes Exemplar der Schulungsunterlagen wird Ihnen rechtzeitig zum Webinar zugesandt.

Datum / Uhrzeit:
Donnerstag, 12.12.2024 - 10:00 Uhr bis 14:00 Uhr

Format:
WEBINAR

Kosten:
239.00 Euro zzgl. MwSt.

Stornierungsbedingungen:
Absage bis 7 Werktage vor der Veranstaltung: 50% der Teilnehmergebühr
Absage am Veranstaltungstag / bei Nichterscheinen: 100% der Teilnehmergebühr

Save the date!

Datum / Uhrzeit:
Dienstag, 17.12.2024 - 09:30 Uhr bis 14:00 Uhr

Ort:
OAS AG, Caroline-Herschel-Str. 1, 28359 Bremen - Raum 1.18

Kosten:
325.00 Euro zzgl. MwSt.

Stornierungsbedingungen:
Absage bis 7 Werktage vor der Veranstaltung: 50% der Teilnehmergebühr
Absage am Veranstaltungstag / bei Nichterscheinen: 100% der Teilnehmergebühr

Wir behalten uns vor, Präsenzveranstaltungen durch ein Webinar zu ersetzen.

Save the date!

Für die Teilnahme benötigen Sie einen PC mit Internetverbindung.

Sie haben jederzeit die Möglichkeit, den Referenten via Chat Fragen zu stellen. Die Fragen werden ja nach Dringlichkeit oder Themenbezug direkt, oder im Anschluss an die Veranstaltung in einer Q&A-Session beantwortet.

Ein gedrucktes Exemplar der Schulungsunterlagen wird Ihnen rechtzeitig zum Webinar zugesandt.

Datum / Uhrzeit:
Mittwoch, 08.01.2025 - 10:00 Uhr bis 14:00 Uhr

Format:
WEBINAR

Kosten:
239.00 Euro zzgl. MwSt.

Stornierungsbedingungen:
Absage bis 7 Werktage vor der Veranstaltung: 50% der Teilnehmergebühr
Absage am Veranstaltungstag / bei Nichterscheinen: 100% der Teilnehmergebühr

Save the date!

Datum / Uhrzeit:
Donnerstag, 09.01.2025 - 09:30 Uhr bis 14:00 Uhr

Ort:
OAS AG, Caroline-Herschel-Str. 1, 28359 Bremen - Raum 1.18

Kosten:
325.00 Euro zzgl. MwSt.

Stornierungsbedingungen:
Absage bis 7 Werktage vor der Veranstaltung: 50% der Teilnehmergebühr
Absage am Veranstaltungstag / bei Nichterscheinen: 100% der Teilnehmergebühr

Wir behalten uns vor, Präsenzveranstaltungen durch ein Webinar zu ersetzen.

Save the date!

Datum / Uhrzeit:
Dienstag, 14.01.2025 - 09:30 Uhr bis 14:00 Uhr

Ort:
OAS AG, Caroline-Herschel-Str. 1, 28359 Bremen - Raum 1.18

Kosten:
325.00 Euro zzgl. MwSt.

Stornierungsbedingungen:
Absage bis 7 Werktage vor der Veranstaltung: 50% der Teilnehmergebühr
Absage am Veranstaltungstag / bei Nichterscheinen: 100% der Teilnehmergebühr

Präsenzveranstaltungen werden nur durchgeführt, wenn die Corona-Bestimmungen im Bundesland Bremen dies zulassen und unter Einhaltung der dann geltenden Regelungen. Wir behalten uns vor, Präsenzveranstaltungen durch ein Webinar zu ersetzen.

Trade shows

We are looking forward to receiving you at our stand.

25.03. − 27.03.2025
location_onNürnberg

European Coatings Show (ECS) 2025

Visit us at the European Coatings Show (ECS) 2025 in Nuremberg, the meeting place for the coatings and paint industry. We look forward to seeing you at our stand. Our experts will be presenting our innovative solutions for the paint and coatings industry in the areas of plant engineering, production control technology and IT solutions live on site.

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23.09. − 25.09.2025
location_onNürnberg

POWTECH TECHNOPHARM 2025

POWTECH TECHNOPHARM is the international trade fair for technologies for processing powders, solids and liquids in Europe.

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Always be up-to-date

scaleo Truck and Scale Automation and vehicle scales for North Rhine-Westphalian waste disposal company

For a waste disposal company in North Rhine-Westphalia, we are supplying a scaleo Truck and Scale Automation with vehicle scales and self-service terminals for the self-service handling of weighing…
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emaxx scale-based merchandise management system for innovative northern German plastics recycler

For an innovative plastics recycler and producer of secondary raw materials in Schleswig-Holstein, we are supplying our emaxx scale-based ERP system for the waste management and bulk materials…
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Comprehensive yard management solution for Europe's largest and most modern production plant for climate-friendly fuels

We are supplying a comprehensive yard management system for one of the largest and most modern biomethane plants in Europe. In future, the plant in the northern district of Cloppenburg will produce…
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OAS Press releases

List of current press releases of OAS AG

For press inquiries please contact:
Head of Marketing & Communications | M. Taske | Phone: 0421 / 22 06 - 0 / E-Mail: marketing@oas.de

  • Meet us at IFAT Munich 2024
    From 13.05.-17.05.2024, we will be presenting our diverse portfolio of digitalisation solutions for the circular economy and bulk solids industry at IFAT Munich in Munich.
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  • Kerstin Schwimmbeck appointed CEO of OAS AG
    Kerstin Schwimmbeck is the new CEO of OAS AG with its nationwide subsidiaries. In her position, she will be responsible for the strategic and operational direction of the Bremen-based specialist for…
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  • Christian Kaiser to become new Executive Board member for Finance and Controlling at OAS AG
    Christian Kaiser will join the management of the Bremen-based OAS AG as the new Executive Board member for Finance and Controlling as of 1 October 2023. The graduate in business administration,…
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